Osztályaink

Képpel és rövid bemutatkozással

7.a - 2025a Of.: Lobmayer András

Igaz, hogy most a legkisebbek vagyunk, de bebizonyítjuk, hogy megálljuk a helyünket a Margitban. A gólyatáborban, ahol kanárisárga pólókat kaptunk, már sok akadályt leküzdöttünk éjjel és nappal. Nyakunkba sok víz ömlött, majd jött a liszt, a por és a joghurt. A végén már úgy néztünk ki, mint az a malac a hűtőtáskában, aminek a fejét sötétben kellett felismerni a bátorságpróbán. Értünk a színészkedéshez is: elő tudjuk adni Micimackó történetét rock and roll, a Hamupipőkét pedig hip-hop stílusban.

7.b - 2025b Of.: Sipossné Sz. Ildikó

Boldogsággal vegyes izgalommal készültünk a gólyatáborra, ahol sok élménnyel gazdagodtunk. Jól éreztük magunkat, hazatérve a szülőket is megleptük a táncunkkal. Szorgalmasan tanulunk, figyelünk egymásra. Kirándulunk majd, fölfedezzük a várost. 34-en betöltjük a termünket, amelyet szeretnénk nagyon otthonosan feldíszíteni. Kicsit több nálunk a lány, de azért fiúkat is hagyjuk érvényesülni. Mottónk: „ Kicsi a bors, de…”

8.a - 2024a Of.: Solnay Márta

Végre nem mi vagyunk a legkisebbek! Ráadásul kaptunk három nagyon jó, új osztálytársat. Összeszokott csapatként, magabiztosan kezdtük a tanévet. Nyáron sem szakadtunk el teljesen egymástól: együtt tekertünk a Velence-tó körül és kipróbálhattuk magunkat a vízisípályán is. Idén is megyünk osztályhétvégére, mert nem riadunk vissza a hosszú túráktól és a nomád körülményektől. Közeli terveink között szerepel a felújított Szépművészeti Múzeum és az Ady Endre Emlékmúzeum meglátogatása.

8.b - 2024b Of.: Veszelovszki Balázs

Már az elmúlt évben is rengeteg élményt szereztünk iskolában és iskolán kívül, szeretünk együtt lenni. Jártunk háromszor is a Felvidéken, voltunk Márianosztrán, az osztálykiránduláson megmásztuk a Karancs vidékét, nyáron pedig egy hetet töltöttünk együtt a Tisza-tónál. Örülünk, hogy a sok közös program osztályközösséggé kovácsolt minket. Az idei évben a bakancslistánkon szerepel a Kis-Balaton, Ópusztaszer, a Szent Korona és a Parlament meglátogatása, valamint lazításként egy lézerharc is.

9.a - 2023a Of.: Kiss Orsolya

A múlt évi bemutatkozó: Második éve koptatjuk együtt gimnáziumunk padjait. Ez idő alatt az izgalmas programok és a tanórák izgalmai valódi közösséggé formáltak bennünket. Az ősz folyamán két napot töltöttünk a Börzsönyben, egy napot a Visegrádi-hegységben és ellátogattunk a Karinthy Színházba is, de közben persze a tanulásról sem feledkeztünk meg, így szép eredménnyel zártuk a tanév első felét. Hatan közülünk tagjai iskolánk gitáros kórusának, és a fociban is egyre jobbak vagyunk!

9.b - 2023b Of: Dr. Szentgáli Zsolt

Viccesek vagytok – mondta magyartanárunk arra, hogy milyenek vagyunk, és hozzátette: – ... szívemhez közel álló a 9.b. Az ofő bejárja velünk a város zöldövezeteit, az évet túrával kezdjük és zárjuk, kirándulásaink közben ismertük meg egymást is. Idén jelentkezhetünk karitatív munkára, ez kötelező, de sokan nem ezért vállalják. Egy osztálytársunk például azért növeszti a haját, hogy parókául szolgáljon beteg gyerekeknek. A tanulmányaink nehezednek, de jó, hogy amellett is őrizzük humorunkat.

9.c - 2023c Of.: Pákh György

A 9.c osztály tudatában van annak, hogy a Szent Margit Gimnázium a gimnáziumok „veresenyszférájában” a diákok számára olyan hely, ahonnan nem késünk, nem hiányzunk és lelkiismeretesen dolgozunk. A komoly tanulás mellet igyekezni fogunk a főváros nevezetességeit, a színházak, múzeumok által nyújtott szellemi ajándékokat megismerni. Érdeklődéssel várjuk az új tanév izgalmait és élményeit!

9.d- 2023d H-né Dr. Fehér Ildikó

Mi vagyunk a 9. D, de már a második évet kezdjük a Szent Margitban. Tavaly letettük a nyelvi záróvizsgát, így most már igazi 9-dikesek lehetünk. Tavaly sokat kirándultunk, túráztunk, városokat néztünk. Voltunk színházban, múzeumokban és bowlingoztunk is az első félév végén. Mi voltunk azok a gólyák, akik a gólyavetélkedőn elvittük az éves vándorkupát. Az év végén egy kis színdarabbal leptük meg tanárainkat az úgynevezett „fehérasztalos” találkozón. Az osztálykép a tavaszi kiránduláson készült.

9.e - 2023e Of.: Ávár Barbara

Egy év szuper intenzív nyelvtanulás után örömmel várjuk a különféle tantárgyak kihívásait. Megmutatjuk, hogy nemcsak angolból és németből vagyunk jók. Az év végi pécsi osztálykirándulás összekovácsolta a közösséget, ezért már őszre is tervezünk egy kisebb utazást. Persze idén is megyünk színházba, kiállításokra, paintballozni, és biztosan fogunk még táncolni és énekelni valamelyik város főterén.

2024d - 9.nyd Ofő: Urbán Diana

Már a gólyatáborban megismerkedhettünk nemcsak az osztálytársainkkal, hanem az évfolyamtársainkkal is. Az osztályba 17 lány és 9 fiú jár, de téved, aki azt hiszi, hogy a fiúk el vannak nyomva. Nyelvi előkészítősök vagyunk, ezért napi 3-4 angol óránk van, de az angol nálunk négy külön tantárgy. Lehet, hogy hosszúnak tűnik az előttünk álló öt év, de mi tudjuk, hogyha összetartunk, akkor együtt bármilyen akadályt le tudunk győzni.

9.nye - 2024e Of.: Seidler Gizella

A 2019/20-as tanév remekül indult a két napos gólyatáborral, ahol egészen jól összekovácsolódott az osztály. Reméljük, hogy a nulladik tanévben nyelvtudásunk és közösségünk egyaránt nagyon sokat fejlődik. Az osztály egyik fele német, másik fele angol nyelvet tanulhat magas óraszámban. Közös cél a középfokú nyelvvizsga mielőbbi megszerzése. Élményekben gazdag évek várnak, hiszen sok közös programot, kirándulást tervezünk. Osztályunkban érték a tudás, a tanulás és a jó humor.

10.a - 2022a Of.: Kovács Eszter

A tavalyi tanévünk nagyon izgalmas volt. Kora tavasszal bowlingozással pihentük ki az első félévzárás fáradalmait. Jártunk a Magyar Természettudományi Múzeumban, az osztálykirándulás alkalmával pedig Keszthelyre látogattunk, ahol hajókáztunk a Balatonon, megtekintettük a Festetics család gyönyörű neobarokk kastélyát, a Kis-Balaton csodálatos élővilágát, végül buborékfociztunk. Programjainkat egy júniusi fagylaltozással zártuk. Nagy izgalommal várjuk az idei tanév eseményeit.

10.b - 2022b Of.: Bálint Katalin

Idén is számos ígéretes osztályprogram vár ránk, tanulás terén pedig most igazán megmutatjuk, mire vagyunk képesek. Még az őszi szép időben elugrunk két napra Egerbe, készülünk többek közt színházba, esti korira a város legjobb kivilágított jégfolyosójára, tavasszal pedig a remekül sikerült három napos pécsi kirándulás után Szegedet vesszük célba. Közben pedig intenzíven foglalkoztat bennünket a gondolat: „Mi leszek, ha nagy leszek?” Ebben a tanévben ugyanis fakultációkat kell választanunk.

10.c - 2022c Of.: Csontos Attila

Eltelt egy év a Margitban, ahová most már rutinos és magabiztos „régi motorosokként” térünk vissza. Vagyis inkább régi biciklisekként, mert nyáron az osztály „kemény magja” kerékpárral megkerülte a Balatont. De a jövőre vonatkozóan is komoly terveink vannak: amellett, hogy folytatjuk a baráti kapcsolatok elmélyítését és a szorgalmas tanulást, izgatottan várjuk, hogy májusban a Határtalanul pályázat keretében elnyert támogatásnak köszönhetően bebarangolhassuk Délvidéket.

10.d - 2022d Of.: Csikai Klára
2022e-10.e Dr.Urbányiné Farkas Dóra

Ez a harmadik évünk az iskolában. Tavaly rengeteg tanulnivalóval, régi-új tárggyal kellett megbirkóznunk. De nem olyanok vagyunk, akik ne bírnák a gyűrődést - vettük az akadályokat. Minden napra jutott humor, nevetés is, nálunk a nehéz hétköznapokat is jól lehet bírni! Persze, hogy több időt töltsünk együtt, voltunk idén is korcsolyázni, mozizni, színházban, kirándulni, nyáron a Balatonnál táborozni. Sikerült jó közösséget alkotnunk, ahol a humorban nincsen hiány. Reméljük, ez az év is jó lesz!

11.a-2021a -Reichardtné Sz. Marietta

Az ötödik évünket kezdjük az iskolában, a közösségünk már összekovácsolódott. Szorgalmasan tanulunk, sokan már nyelvvizsgát tettünk, idén leginkább az előrehozott érettségikre készülünk. Voltunk már közösen a kutatók éjszakáján, paintballozni, korcsolyázni, buborékfocizni, fürödtünk a Balatonban. A legutóbbi múzeumi napon a Tropicariumban jártunk, ahol még rájákat is simogattunk. Május végén Egerbe kirándultunk, megnéztük a várat és a vármúzeumot, a Varázstoronyban és a Bazilikában is jártunk.

11.b - 2021b Of.: Dr. Dósa Márta

Most - bár kevesebben mint tavaly - az új tanévben sok új feladat elé nézünk. Izgalmasak a fakultációk: végre mindenki elmélyedhet abban, ami igazán érdekli. A nyelvvizsgák megszerzése is közel, felkészülünk rájuk. A közösségi szolgálatot is ez évben kell teljesítenünk, várnak ránk felemelő feladatok, érdekes találkozások. Sok új tanárt köszöntöttünk örömmel az órákon. Reméljük, az elmúlt évek kiemelkedő osztályátlagát is képesek leszünk idén újra hozni. Lelkesedéssel kezdjük az új tanévet.

11.c - 2021c Of.: Horváth István

Szerencsére az előző év 2. féléve sem csak a tanulásról szólt: osztályfőnökünk hangsúlyt fektetett nem csak a szellemi, hanem a lelki - fizikai fejlődésünkre is! A Nemzeti Színházban megnéztük a Körhinta című darabot. A bennünk felgyülemlő feszültséget kétszer is lézerharccal próbáltuk levezetni. Voltunk a Fővárosi Állatkertben, majd ápr-ban körbetekertük a Velencei-tavat. A májusi osztálykirándulásunkon Sárospatakot s környékét fedeztük fel. Úgy érezzük, az új tanévben sem fogunk unatkozni :-)

11.d - 2021d Of.: Orbán Krisztina

Már a negyedik éve együtt? – alig hisszük. Jártunk a Nemzeti Színházban, az Országházban, és Máltán egy angol nyelvtanfolyamon. Szívesen emlékszünk a kis-balatoni lovaskocsizásra és a strandröplabda-bajnokságra Keszthelyen. Várakozásokkal nézünk a tanév elé, hiszen most kezdjük a fakultációkat, és mindannyian lázasan(!)készülünk az előrehozott érettségikre. Szabadulószobás csapatépítést és egy musical megtekintését tervezzük őszre, májusban pedig a határon túlra szervezünk osztálykirándulást.

11.e - 2021e Of.: Szegedi Katalin

A 11. E nehézségek árán, de a sikeres 10. év után bátran kész elkezdeni a 11. évfolyamot. Ebben az évben mi majdnem mindannyian belekóstolunk a FAKT édes ízébe, hogy majd a nadrágot felkötve sikeres legyen a nagybetűs ÉRETTSÉGI. Bár mi még nem akarunk felnőni, hiszen ha gyermek vagy, nincs az a sok kötelesség, s felelősség! Reményeink szerint a sok-sok tanulás mellett számtalan élvezetes, s maradandó élményt, emléket szerezhetünk az idei év folyamán is.

12.a - 2020a Of.: Büki Pál

Nehéz igazán belegondolni, hogy milyen gyorsan elérkezett ez a hatodik év. Sok izgalom áll előttünk, már kíváncsian várjuk a közelgő osztálykirándulást, vajon idén is patakokban gázoló, erdőkben bolyongó lesz-e. Már elkezdődtek a szalagavató táncpróbái, amik jó hangulatban telnek. Vegyes érzések kavarognak bennünk: izgalom, várakozás, félelem, öröm, hiszen sok új feladat és eddig ismeretlen kihívás vár ránk. Minden végzős diáknak kívánjuk: ,,legyetek bátrak, bízzatok és merjetek nagyot álmodni!"

12.b - 2020b Of.: Vámosi Judit

Múlnak a gyermekévek, ballagunk. Gondolataink az érettségi és a továbbtanulás körül forognak. Vannak álmaink, teszünk azért, hogy valóra váljanak. A munka mellett igyekszünk minél több időt együtt tölteni. Jön a szalagavató. A tánc és keringő lépéseit gyakorolva suhanunk a folyosón! Nemrég osztálykiránduláson Pannonhalmán és Győrben jártunk. Megismertük az apátságot, Győr kincseit, és összebarátkoztunk az állatkert néhány lakójával. Idén sem marad el a színház, a mozi és a rendhagyó irodalomóra.

12.c - 2020c Of.: Dr. Máté Anita

Eljött az utolsó év is... Bizonyos tárgyak terhe alól felszabadulva az érettségi felkészülésre koncentrálunk, no meg a keringőre, az osztálytáncra, a tabló fényképezésre és nem utolsósorban az osztályközösségre. Az őszi osztálykirándulásunk nagyon klassz volt. Együtt főztünk, mosogattunk, énekeltünk a tábortűznél, sütögettünk és rengeteget beszélgettünk. Félve, de együtt állunk a kihívások elébe.

12.d - 2020d Of.: Csejk Gabriella

Várjuk a csodát! Reményekkel és célokkal telve léptünk a hátborzongató 12. évfolyamba. Ezt az évet is remek osztályközösséggel töltjük el, és az osztályfőnökkel, aki hisz bennünk, és aki bátorít. Az idei tanévben nemcsak az érettségi és a szalagavató fontos számunkra, de a barátságok elmélyítése is. Hálás szívvel fogjuk elhagyni az iskolát, hiszen az itt szerzett tudással és teljesítménnyel lehetőségünk lesz olyan területen továbbtanulni, amihez tényleg értünk, vagy amelyhez tényleg illünk.

12.e - 2020e (Pethő-Gazdag Cecília)

Az idei szeptemberben megkezdtük az utolsó közös évünket, a 12. osztályt. Bár már a tavalyi év sem volt könnyű, idén mégis jobban kell teljesítenünk, mint eddig bármikor. A végső nagy megmérettetés előtt pedig még sok-sok móka, kaland és kacagás vár ránk : az osztálykirándulás és a szalagavató is. Egy dologban azonban úgy gondolom, hogy mindannyian egyetértünk: Életünk további szakaszaiban bármikor visszagondolunk majd Margitos éveinkre, mindenkinek egy röpke mosoly fog megjelenni az arcán.

1/1

Akik már elballagtak...

Érettségizett: 2019a

A szeptemberi pécsi osztálykirándulásunk címszavakban: ingyen koncert, király szálláshely, Csontváry, Zsolnay, túra a Mecsekben, sok szabadidő, kultúra, városnéző kisvonat, borkostoló a püspökségi pincében. Vonatoztunk és vonatpótló buszoztunk. Ezután jöttek a kemény, vasárnapi táncpróbák, de megérte, mert a szalagavatón nagy tapsot kaptunk. Életre szóló élmény volt ezernyi ember előtt táncolni a szép ruhákban. Most sem pihenünk, sokat tanulunk, hogy elérjük céljainkat: érettségi, felvételi.